10. jan. 2012

Vægttab: Første møde

Proteinpulver, shaker og min lille mappe, med kost og skemaer :)
I dag var så mit første møde i flic. Jeg var meget spændt og også lidt nervøs for, om det overhovedet var noget for mig og derved penge ud af vinduet. Men jeg blev positivt overrasket!

Catrine, som er min vejleder, var rigtig sød og imødekommende og lyttede til hvad jeg havde at sige.
Hun har selv tabt 50 kilo, så jeg kunne mærke at hun vidste lige præcis hvordan jeg havde det og hvad jeg tænkte. Hun startede ud med at veje mig, på en maskine, der samtidig kunne måle min muskelmasse og en masse andre ting. Hun havde som sagt på forhånd lavet en kostplan, som hun gennemgik sammen med mig.
Det var lidt af en mundfuld, da jeg skal til at spise mange flere gange om dagen:
Morgenmad - mellemmåltid - frokost - mellemmåltid - aftensmad
Men der er ikke andet at gøre end at gå igang!

Mit mål er at tabe mig 20 kilo, så hun lavede min kostplam ud fra, at jeg vejede min ønskevægt. Derved kommer jeg til at spise som jeg skal, hvis jeg vejede 20 kilo, og når jeg så når it mål, så skal jeg bare fortsætte på samme måde.

Samtidig købte jeg noget proteinpulver, som jeg skal drikke efter hver træning. Det her var jeg meget skeptisk over for! Fordi jeg havde hørt at det gik ind og gav mere styrke til musklerne og derved lod dem vokse og det er jeg bestemt ikke interesseret i!
Men hun forklarede mig, at når man træner, så går musklerne ind (på os kvinder) og begynder at "æde" af sig selv og det har derfor ikke energi til at forbrænde fedtet. Men med proteinpulveret, der sørger det for at musklerne FORBLIVER på den styrke de er (ihvertfald på mig, da min muskelmasse er over normal) og det giver derfor musklerne ressourcer til at forbrænde fedtet istedet.

Jeg skal derned igen tirsdag og vejes og have en samtale, for lige at se hvordan første uge er gået. Og som det lød på hende ville der allerede være resultater at se der, specielt pga proteinpulveret, så jeg glæder mig en smule :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar